2 Temmuz 2010 Cuma

KÜLAH PASTA

Kolay bir külah pasta tarifi,daha sonra biraz zoru gelecek :) üzerine pudra şekeri serpmeden resimlemişim siz serpiştirin olurmu :)
Külaha bir alternatif daha yaptım,milföyü inceltip yağlanmış yuvarlak kalıba yerleştirdim, çatalla bir kaç yerinden delip pişirdim,soğuyunca krema doldurup meyva ile süsledim....

MALZEME:
12 adet milföy
12 adet dondurma külahı
yağlı kağıt
KREMA:
2,5 kaş un
2,5 kaş,nişasta
4 su.bar.süt
1 su.bar .şeker
vanilya
1/2 paket kaymak tadında şanti
1/2 su.bar süt
ÜZERİ İÇİN:
Meyva,pudra şekeri ve toz fıstık veya fındık...
YAPILIŞI:
Yağlı kağıttan kareler kesilip külahlar sarılır,milföylerin buzu çözülünce biraz un yardımı ile açılır,ortasına külah koyulup sarılır...Tepsiye dizilir ve önceden ısıtılmış fırında pişirilir...
Krema için sütün içine un,nişasta koyulup pişirilir,ateşten alınınca şeker ve vanilya ilave edilir,arada karıştırılarak soğutulur,yarım bar.süt ile yarım paket şanti çırpılır ve soğuyan kremaya eklenir,krema mikserle çırpılır....
Pişen milföylerin içinden külahlar hafifçe çevrilerek alınır,soğutulur..Soğuyan milföylerin içine krema doldurulur (ben içinede meyva koydum)meyva ve fıstık ile süslenir,pudra şekeri serpilip afiyetle yenir....

17 yorum:

TATESAL dedi ki...

Harika olmuş Hatcem...denenecekler listesine kaydettim sağol...Hayırlı cumalar canım...

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Çok değişik canım, nefis görünüyor, ellerine sağlık, hayırlı Cumalar.

Unknown dedi ki...

Canısı hayırlı cumalar.Ahhh nasılda
güzeller ellerine sağlık olsada ye
sem öptüm kocaman kocaman.

Damak Tadı dedi ki...

Senin ellerinden hiç bir şey kaçmaz canım..Harikasın yine Hatçam..Öperim seni..Hadi gel seni şımartayım canım..Öperim çokkkk

Birsel ve İrem dedi ki...

Hep denemek istediğim bir tarifti ama kalıbım yok diye erteliyordum. Dondurma külahı güzel fikirmiş; sevgili Hülya (buramburam.blogspot.com) da söylemişti. Diğer sunumu da çok hoş. Ellerine sağlık. İlk fırsatta denemeye çalışacağım.
Sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

çok güzel olmuş ellerinize sağlık.kalıba milföyü yerleştirip çanak yapma fikride çok güzel

Bengü dedi ki...

Külahları taban yapman çok yaratıcı bir fikir bayıldım. Yaz için çok ideal bir tatlı, ellerine sağlık. Öptüm

ARİFE dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık ,hayırlı cumalar

umudunmaceraları dedi ki...

tarif dediğiniz gibi kolay. Dondurma külahını koymazsak şekil bozuluyormu acaba

Canan Demirbağ dedi ki...

Çok nefis gözüküyorlar elinize sağlık..

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Süper bir fikirmiş külah pasta fikri harika görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ellerine sağlık haticeciğim..
yaz geldi milföyler sırasını bekler oldu :}}}}
nefis görünüyorlar zaten.

[kırçan zamanıda gelse dedim bir an
nerden geldiyse şimdi aklıma...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çocukken pastanede torpil adıyla satılırdı bende bayılırdım nefis olmuş muhteşem benim için ellerine sağlık canım sevgiler...

HÜLYA dedi ki...

ELİNE SAĞLIK HATİCEM .. HERŞEY NEFİS GÖRÜNÜYOR.. HELE ALTTAKİ MASAYA BAYILDIM.

KÜLAY BÖYLE ÇOK PRATİK OLMUŞ SÜSLEME İLE İŞİ HARİKA BÜTÜNLEŞTİRMİŞSİN ELİNE KOLUNA SAĞLIK CANIM..

BU ARALAR5 İŞYERİNDE ÇOK YOĞUNUM ARAYAMADIM AKLIMDAKİ PLANLARI GERÇEKLEŞTİREMEDİM AMA SEN BEKLEMEDE OL... NOLUR NOLMAZ..

ÖPTÜM SNEİ KOCAMAAN

Cafe Pepela dedi ki...

Merhaba..
Çok hoş bir tarif
Hem orijinal hem lezzetli (görünüyor)
Ellerinize sağlık,selametle..

Adsız dedi ki...

Külahlar yoksa baska neye sarabilirim en azindan ona benzemesi icin ?

KİZHATCE dedi ki...

merhaba,külah yoksa çift kat yağlı kağıttan külah yapabilirsiniz,metal külahlarda satılıyor,umarım yardımcı olabilmişimdir,sevgiler...